Kogudus kui kodu keset Kehrat
1. Juhtmõtte saamisloost.
Piibellik alus tugineb põhiliselt kahele kirjakohale: Lk 15,11-32 (kadunud poegade tähendamissõna) ja Jh 14,2-3. Teise kirjakoha selgitus on selline: lugesin kusagilt, et Jh 14,2 esimest lauset on võimalik tõlkida nii: “Minu Isa kodus on palju ruumi.” See lause asetab tõelise kodu Kristuse taastulemise-järgsesse olukorda.
Ka mitmed vaimulikud laulud räägivad täiuslikust taevakodust. Paljud ilmalikud laulud idealiseerivad lapsepõlvekodu.
Siit tuleneb õigustatud küsimus: kas enne Kristuse taastulekut on meil ainult maine kodu, mida me teeme koduks nii hästi kui suudame? Ja pealegi elab see kodu meie eluajal üle mitmeid vorme: lapsepõlvekodu, oma pere kodu, vanadekodu …
Eelnevat arvestades võiks kogudus olla kõige stabiilsem kodu: kogu meie elu kindla koha peal ja stabiilselt kodune.
2. Sisust.
Juhtmõtte-lauses on 3 olulist mõistet: kodu, kogudus, Kehra. Kehra on asula (asustatud paik), mille keskel asub koguduse pühakoda ja kus elavad koguduse liikmed ja muud inimesed, kelle jaoks kogudus võiks tähendust omada.
Kogudus on Jumala poolt ellu kutsutud institutsioon (elus asi), mis on püsivam kui ükski maine kodu ja mis võiks seetõttu olla ligitõmbav kõigi inimeste jaoks. Siinkohal ma teadlikult väldin koguduse mõiste lahtiseletamist, ainult niipalju, et Piiblis on hulk pilte koguduse kohta, mis kõik täiendavad üksteist.
Kodu mõistet ma seletan lahti 3 väljendiga: koht, isikud, suhted. Koht on nii pühakoja asukoht (keset Kehrat) kui ka iga koguduseliikme asukoht (elukoht, töökoht jne.). Isikud on Jumal, koguduse liikmed, pastor, koguduse sõbrad (inimesed, kellele millegipärast meeldib suhtestuda kogudusega). Suhted on omavahelise läbikäimise põhimõtted ja tase, millel on sarnasus perekondlike (kodu) suhetega, aga mis on osalt teist laadi. Maist kodu, lapsepõlvekodu ei ole võimalik valida, kogudust kui kodu on võimalik ja me rõhutame selle olulisust, et iga inimene teadlikult selle valiku teeb (või veel täpsemalt: Jumal lisab koguduse juurde neid, kes on päästetud). Koguduses mõjutavad inimesed üksteist rohkem kui maises kodus ja perekonnas, sest kogudus on täiuslikumal tasemel institutsioon kui organisatsioon – kogudus on organism. Ja koguduses on Jumal aktiivselt kaastegev.
Kuna ükski inimene ei saa väita, et tal pole kodu vaja ja kuna kogudus on rohkem kui maisete kodude puudujääkide kompenseerija, siis väidan, et iga inimene Kehras (ja ka laiemalt) vajab kodu, kus kõik inimesed vastastikku täiendavad üksteist ja Jumal on perekonnapea.
“Kogudus kui kodu keset Kehrat” ei ole ainult idee või loosung või kark, mille najal elust läbi minna, vaid jõuallikas, kellel (nimelt kellel) on eeldusi lahendada nii maiste kodude probleemid kui ka anda inimesele elujõu siin maa peal ja ka teisel pool hauda. Ja Isa on alati kodus, nii siin kui seal! Viimati muudetud: Reede 2. Aprill 2004 23:58 |