Kommunikatsiooni barjäärid |
Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord
Misjonikooli Loengukonspekt
Kui keegi üritab sulle midagi «müüa», siis tekitab see vastureaktsiooni, mis on sageli tõrjuv. Sarnane reaktsioon on sageli auditooriumil kõnepidaja suhtes.
Kujutame ette olukorda, kus oled end mugavalt sisse seadnud (töökohal, kodus, ...). Koputus. Ukse taga seisab soliidne, ent tundmatu härrasmees diplomaadikohvriga. Selgub: kindlustusagent. Sa aimad, mida ta pakkuma hakkab. Sinu suhtumine on tõrjuv.
«Meie ühine tuttav X arvas, et ma võiksin teie juurest läbi astuda, sest ehk see, mida me pakuma, saab teid aidata...»
Sinu tõrjuv suhtumine leebub ühise tuttava nimetamisega, asendudes ükskõiksusega. Agent teab seda ja ütleb: «Meie firmal on pakkumine kristlastele (väike-ettevõtjatele, koolidele, kogudustele, omavalitsustele, neile, kes opereerivad kitsa eelarvega...).»
Sinu ükskõikne suhtumine asendub skeptilisusega. «See on erakordselt soodne paljulapselistele peredele (alla keskmise sissetulekuga inimestele, mittetulunduslikele organisatsioonidele ...),» väidab agent.
Sul tekib huvi asja vastu, kuid sa pole kindel... Tekib tahtmine viivitada. Sa arvad, et pead nõu pidama naisega (juhatusega, kaastöölistega, ...). Agent on sellega nõus, aga ta rõhutab, et pakkumine lõppeb täna õhtul. Võib-olla on agent pisut lahkem ja ta joonistab pildi: «Elu on täis ettenägematusi ja õnnetus võib tulla väga ootamatult. Oled sa kunagi mõelnud, mis saab su naisest ja lastest, kui sa peaksid... Ma vihkan selliseid asju, aga kujuta ette, kui peaks juhtuma, et ...»
Sa oled nõus, sest pakkumine näib soodus ja elu on täis ettenägematusi. Kui leping on vormistatud ja vaja on see allkirjastada, tunned kartust. Allkirjade panemine on alati sind hirmutanud, sest juba varakult õpetati, et loe hoolikalt üle kõik, millele alla kirjutad.
Agent julgustab sind rahulikult kõik läbi lugema ning lisab, et mingeid «salajasi lisaprotokolle» ei ole. Usalduslikult ütleb ta: «Nüüd võite rahulikult kinnitada oma allkirjaga selle paikapidavust, millest me just äsja rääkisime.»
Ülalkirjeldatud näitlik stsenaarium toob välja kõik olulisemad barjäärid, mis tekivad uue kommunikatsiooni puhul. Loetleme need veel:
Kommunikatsiooni eri faasides peame teadma, kuidas neid barjääre ületada.
Maailma edukaim ja veenvaim evangelist Billy Graham oli kord harjade müüja. Sellest ärist õppis ta, et harjamüüja on edukas, kui tal õnnestub harju müüa. Evangelism on edukas, kui keegi evangeeliumi vastu võtab.
Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord
© Kehra Kogudus 1998. Teostus Alland Parman
Kreutzwaldi 1, Kehra, 74306 Tel:2-6084384; Fax:2-6085696; e-mail: kehra.kogudus@mail.ee