Kehra Kogudus

Jeesuse ootamine

Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord

Kehras, Neljandal advendil 20.12.1998

Advent - (aeg) Jeesuse tulemiseni. Harilikult ei mõelda kaugemale, kui neli nädalat enne jõule. Ostjatele ja müüjatele on need hullumeelsed nädalad. Siis tulevad jõulud ja saab pisut rahu.
Minu kiusatus on koguduses rääkida ainult «praktilistest asjadest». Kristuse tagasitulemisest rääkida ei näi kuigi praktilisena? Adventaeg ei saa järgmisel nädalal läbi. Adventaeg ei ole jõulude ootamise aeg, vaid Kristuse ootamise aeg. Adventaeg saab siis läbi, kui Kristus tuleb tagasi.
Ma ei tea, kui palju neid, kes täna mind kuulavad, teavad, et Jeesus Kristus on lubanud tagasi tulla. Kristus on korra juba käinud ja me mäletame seda siiamaani, kuigi sellest on möödas paar tuhat aastat. Kristuse visiit maailma ei jäänud märkamata, sest see oli Jumala töö. Jumal läkitas oma Poja. Jumala Poeg Jeesus Kristus läks surma meie eest, et me võiksime andeks saada oma patud ja elada koos Jumalaga.
Kristuse töö on nii paljude inimeste elusid muutnud, et see on muutnud kogu maailma. Kuid Jumala töö ei ole sellega veel lõppenud. Ta viib alustatud töö kindlasti lõpuni.
Me elame niinimetatud lõpuajastul, Kristuse kahe tulemise vahel. Näitaksin teile skeemi, mida kasutasime Alfa kursusel.
Ajastute vahetus
Kuna me elame niiöelda lõpuajastu «sees», siis puudutab see meid isiklikult. Kuidas? Sa elad oma elu, kasvatad oma lapsi ja loodad, et neil hästi läheb. Sa käid koolis, tööl või ajad oma äri ning loodetavasti usud Jumalat, tunned Kristust, oled päästetud. Lõpp tuleb niikuinii siis kui ta tuleb ja milleks vaevata oma pead?
Kõigepealt: Kas oled mõelnud järele, mis siis õige saab, kui Kristus tagasi tuleb? Ära ütle, et «saab mis saab», sest Piiblis räägitakse parasjagu niipalju, kui me vajame, et olla valmis selleks, kui Jumal oma asjad lõpule viib. See ei lähe kellestki mööda.
Lk 12:35-48«Teie niuded olgu vöötatud ja lambid põlegu ja teie olge inimeste sarnased, kes ootavad oma isandat pulmapeolt koju, et kui ta tulles koputab, võiksid nad kohe talle ukse avada. Õndsad on need sulased, keda isand leiab tulles valvamas. Tõesti, ma ütlen teile, ta vöötab oma riided ja paneb nad lauda istuma ning tuleb ja teenib neid. Ja kui ta tuleks ka öösel kell kaks või kell neli* ja leiaks nad nõnda - õndsad on need!
Küllap te mõistate, et kui peremees teaks, mil tunnil varas tuleb, siis ta ei laseks oma kotta sisse murda. Ka teie olge valmis, sest Inimese Poeg tuleb tunnil, mil te ei arvagi!»
Aga Peetrus küsis: «Issand, kas sa räägid selle tähendamissõna meile või kõikidele?»
Ja Issand ütles: «Kes küll on ustav ja arukas majapidaja, kelle isand seab oma pererahva üle neile parajal ajal andma määratud moona? Õnnis on see teener, kelle ta isand tulles nõnda leiab tegevat. Tõesti, ma ütlen teile, ta seab tema kogu oma vara üle.
Aga kui see teener mõtleb oma südames: «Mu isand viibib tulles», ning hakkab peksma sulaseid ja tüdrukuid, sööma ja jooma ning purjutama, siis selle teenri isand tuleb päeval, mil ta ei oota, ja tunnil, mida ta ei tea, ning raiub ta pooleks ja annab talle sama osa nendega, keda ei saa usaldada.
Too teener, kes küll teadis oma isanda tahtmist, ent ei valmistanud ega teinud tema tahtmise järgi, saab palju peksa, kes aga ei teadnud, kuid tegi, mis on hoope väärt, saab peksa vähem.
Igaühelt, kellele on antud palju, nõutakse palju, ja kelle hoolde on jäetud palju, sellelt küsitakse veel rohkem.»
Jeesuse Kristuse tagasitulek on kindel ajalooline sündmus. Kogu Piibel ja Uus Testament kinnitab seda sadade kirjakohtadega. Kristuse tulek on teema, mida erinevalt mõnest muust teemast on palju rohkem Piibli lehekülgedel käsitletud, kui kogudustes kuulda on. Aga seda asja ei saa «tagantjärele läbi võtta».
Mk 13:3-37Ja kui ta istus Õlimäel pühakoja vastas, küsisid temalt Peetrus ja Jakoobus ja Johannes ja Andreas isepäinis: «Ütle meile, millal see sünnib ja mis on tunnuseks, kui see kõik hakkab täide minema?»
Aga Jeesus hakkas neile rääkima: «Katsuge, et keegi teid ei eksitaks! Paljud tulevad minu nimel ning ütlevad: «Mina olen see!» ja eksitavad paljusid. Aga kui te kuulete sõdadest ja sõjasõnumeid, siis ärge ehmuge; see peab sündima, aga ots ei ole veel käes. Sest rahvas tõuseb rahva vastu ja riik riigi vastu ja maavärisemisi on mõnes paigas ja on näljahädad. Need on valude algus.
Aga pidage silmas iseendid: teid antakse ära suurkohtute kätte ja kogudusekodades teid pekstakse, ja teid seatakse maavalitsejate ja kuningate ette minu pärast neile tunnistuseks.
Ja kõigile rahvaile peab enne kuulutatama evangeeliumi.
Aga kui nad teid viivad ja annavad kohtu kätte, ärge muretsege enneaegu, mida teil tuleb rääkida, vaid mis teile antakse sel tunnil, seda rääkige. Sest teie pole rääkijad, vaid Püha Vaim. Ja vend annab surma venna ja isa lapse, ja lapsed hakkavad vastu vanemaile ja saadavad nad surma. Ja teid vihatakse kõigilt poolt minu nime pärast. Aga kes otsani jääb püsima, see pääseb.
Kui te siis näete hävituse koletist seisvat seal, kus see ei peaks seisma - kes seda loeb, see pangu tähele - siis põgenegu need, kes on Juudamaal, mägedele; kes on katusel, ärgu tulgu maha ja ärgu mingu sisse midagi võtma oma majast, ja kes on väljal, ärgu mingu tagasi võtma oma kuube. Aga häda neile, kes on käima peal, ja neile, kes imetavad neil päevil! Aga paluge, et teie põgenemine ei juhtuks talvel.
Sest neil päevil on niisugune viletsus, millist ei ole olnud loodu algusest, mille Jumal on loonud, kuni siiamaani, ega tulegi. Ja kui Issand ei lühendaks neid päevi, ei pääseks ükski liha; aga äravalitute pärast, keda tema on äravalinud, on ta need päevad lühendanud.
Ja kui siis keegi teile ütleb: «Vaata siin on Kristus, vaata seal!» ärge uskuge. Sest valekristusi ja valeprohveteid tõuseb, ja need teevad tunnustähti ja imesid, et eksitada, kui võimalik, ka äravalituid. Aga teie vaadake ette! Mina olen teile kõik ette öelnud.
Aga neil päevil pärast seda viletsuseaega pimeneb päike ja kuu ei anna oma valgust; Ja taeva tähed peavad taevast maha langema ja vägesid, mis on taevas, kõigutatakse. Ja siis nähakse Inimese Poega tulevat pilvedes suure väe ja auhiilgusega. Ja siis ta läkitab inglid ja kogub kokku oma äravalitud neljast tuulest ilmamaa otsast taeva otsani.
Aga viigipuust õppige võrdumit: kui ta oksad on juba pungas ja ajavad lehti, siis te tunnete, et suvi on lähedal. Nõnda ka teie, kui te näete seda sündivat, teadke, et see on lähedal ukse ees.
Tõesti, ma ütlen teile, selle põlve rahvas ei lõpe mitte ära, enne kui see kõik sünnib! Taevas ja maa hävivad, kuid minu sõnad ei hävi mitte!
Aga sellest päevast või tunnist ei tea ükski, ei inglidki taevas ega Poeg, muud kui Isa üksi. Vaadake ette, olge valvel, sest te ei tea, millal see aeg on käes!
Otsekui inimene, kes läks võõrale maale, jättis maha oma koja ja andis oma sulastele meelevalla, igaühele ta töö, ja käskis uksehoidjat valvata, nõnda valvake; sest te ei tea, millal kojaisand tuleb, kas õhtul või kesköö ajal, või kukelaulu ajal või vara hommikul, et ta ei tuleks äkitselt ja ei leiaks teid magavat. Aga mida ma ütlen teile, ütlen kõigile: valvake!»
Kristuse tagasitulek on ootamatu. Kuigi on mitmeid vihjeid ja märke, millest Piibel räägib, kuid näib et neid ei panda üldiselt tähele. Kui Kristus tuleb tagasi, siis muutub asjade käik nii kiireks, et ei ole enam aega midagi muuta.
Sõnum Jeesuse Kristuse tagasitulekust ei ole meile antud mitte selleks, et vaielda ja arvutada välja kuupäevi. Samuti mitte selleks, et kedagi hirmutada. Mäletan ühte filmi, mis püüdis edasi anda lõpuaja sündmusi. See polnud niivõrd mõtlemapanev kui hirmutav.
Piibel räägib küll rasketest aegadest ajastu lõpul ning sul pruugib vaadata vaid päevauudiseid, et näha, kui paljud inimesed maailmas praegu viletsatest aegadest läbi lähevad. Me ei tea täpselt, milline on tulevik, kuid me teame, kelle käes see on. Piibel räägib lõpuaegadest meile niipalju, kui me vajame, et see ei tabaks meid ootamatult ega oleks meile hukatuseks.
Mis juhtub enne? Milleks peaksin mina valmistuma? Tahan juhtida tähelepanu kahele asjale seoses ajaga, millesse me oleme sisse astunud.
«Rindejoon» läheb järjest selgemaks. Sel ajal kui üsna paljud jäävad ükskõikseks (tolerantseks, ka kristluse suhtes), kasutavad teised seda ära ja teevad palju kurja. Me petame end mõtetega, et XXI sajandi lävepakul on inimene niipalju arenenud, et ta enam ei tee selliseid asju nagu I Maailmasõja või II Maailmasõja ajal tehti. Aga osutub juba täna, et teeb ja hullemaid asju teeb.
Ilm 22:11Selle suhtes ei saa keegi ükskõikseks pealtvaatajaks jääda, lõpuaeg on väga selge «poolte valimise aeg». «Kes teeb ülekohut, tehku veel enam ülekohut, ning kes on rüve, saagu veelgi rüvedamaks! Õige tehku veel enam õigust ning püha pühitsegu ennast veel enam!»
Lõpuaegadel hakkab kristlaste enamus üha rohkem aru saama sellest, mida üksikud prohvetlikud hääled on varem kuulutanud - käimas on sõda. Ilmutuse raamat ütleb, et kurat on väga vihane, sest tal on vähe aega (Ilm 12:12).
Kui rindejoon on alles kaugel, siis me võime rahulikult rääkida, et kusagil sõda käib ja mõelda, milline võib olla selle tulemus. Sa võid isegi arvata, et kuulud ühele poole, aga kui lahing on sinust kaugel, ei lähe see tegelikult sulle korda. Kui USA ja Inglismaa väed olid hiljuti alustanud pommirünnakut Iraagi pealinnale, kutsuti ühe Põhja-Euroopa pealinna telestuudiosse kokku Iraagi ja USA esindajad. Need olid vaenujalal olevate riikide esindajad ja kumbki pool esitas oma seisukoha. Kuigi iraaklane polnud just suurem Saddam Husseini pooldaja, ei meeldinud talle põrmugi, et USA tema riigi pealinna pommitab. Ja ta ütles stuudios seda ameeriklasele otse välja. Ameeriklane omakorda seletas USA positsioone maailmarahu kaitsmisel ja nõnda edasi. Saade lõppes ilma käsikähmluseta, kuigi laua eri poolel olid vaenujalal olevate riikide esindajad. Mõistate, asi oleks olnud erinev, kui seesama jutuajamine oleks näiteks Bagdadis toimunud. Ma poleks seal tahtnud olla ameeriklase nahas.
Kui lahingud on kaugel, võid sa niisama seletada, et oled ühe või teise poolt. Aga kui rindejoon on sinu ukse ees, siis ei saa sa lihtsalt ühe või teise poolt olla, sul tuleb otsustavalt valida pool ja arvestada, et selle eest võidakse sind rünnata.
Vaatasin hiljaaegu ühe Soome reporteri võtteid Kosovost. Ta käis nii albaanlaste kui serblaste külades ning püüdis olukorrast erapooletut muljet jätta. Üsna pisut jäi mulje, et tema sümpaatia kuulus iseseisvuse eest võitlevate albaanlaste poole. Kui nad olid parajasti ühes kirikus end kindlustanud serblasi küsitlemas, hakati võttegruppi kuulipildujaist tulistama. Nad ei olnud sõjas enam erapooletud vaatlejad. Neil oleks kehvemini läinud, kui serbia külamehed poleks vastutuld avanud.
Sõjas tuleb aegsasti õige pool valida, sest muidu võid sattuda valele poolele ja siis ei lasta võib-olla sul karistamatult ühelt poolelt teisele minna. Ma usun, et oleme jõudmas nendesse aegadesse, kus poole valimine peab olema selge ja kompromissitu ning kes on oma poole valinud, see peab ka valmis olema hinda maksma oma valiku eest.
Evangeeliumi kuulutatakse. Viimastel aegadel on erakordsed võimalused evangeeliumi kuulutamiseks, aga on ka erakordne vajadus. Sellises ulatuses nagu meie sajandi lõpul pole veel kunagi Jumala Sõna levinud. Kümneid tuhandeid inimesi tuleb täna maailmas usule ning otse täna rajatakse mitusada uut kogudust.
Oled sa tähele pannud, et kui sul läheb millegipärast kiireks, siis hindad sa oma tegevuste tähtsuse ümber. Sa jätad tegemata asjad, mis õigupoolest ei olegi kuigi tähtsad ja teed üksnes seda, mis on oluline.
Mt 24:36-41«Seda päeva ega tundi ei tea mitte keegi, ei taeva inglid ega ka Poeg, vaid Isa üksi. Sest nii nagu olid Noa päevad, nõnda on Inimese Poja tulemine. Sest nii nagu inimesed olid noil päevil enne veeuputust - sõid ja jõid, võtsid naisi ja läksid mehele selle päevani, mil Noa läks laeva, ega taibanud midagi, enne kui tuli veeuputus ja võttis nad kõik ära -, nõnda on ka Inimese Poja tulemine.
Siis on kaks põllul: üks võetakse vastu ja teine jäetakse maha; kaks naist on veskil jahvatamas: üks võetakse vastu, teine jäetakse maha.
Teises kohas öeldakse koguni, et (Lk 17:34) kaks on ühes voodis, üks võetakse vastu, teine jäetakse maha.
Isegi kuiväga evangeeliumi kuulutataks, kõik ei kuule, kõik ei nõustu. Ülalkirjeldatud pilt näitab, et «rindejoon», millest varem rääkisime, hakkab läbi minema mitte kaugelt meist. See võib läbi minna perekonnast, isegi abieluvoodist, rääkimata elu- või töökohast.
Tahaksin tuua ühe näite, mis küll võib-olla kunagi sinuga ei juhtu. Kujutle, et sa oled osutunud millegi pärast Jumala eriliseks väljavalituks ning ta annab sulle teada, et Jeesuse Kristuse tulek on homme hommikul kell seitse. Aga Jumal ütleb sulle veel midagi. Sa võid järelejäänud aja jooksul rääkida kümne inimesega. Kes oleksid need ja mida on sul neile öelda?
On advent - (aeg) Jeesuse tulemiseni. Harilikult ei mõelda kaugemale, kui neli nädalat enne jõule. Aga on ka Jeesuse teise tulemise aeg. Ma pidasin täna vajalikuks pisut rääkida sellest, kuidas asjad lõppevad, sest üksnes need, kes teavad, missugune on asjade lõpp, saavad rahulikult ja mõtestatult tegutseda enne lõppu.

Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord


© Kehra Kogudus 1998. Teostus Alland Parman
Kreutzwaldi 1, Kehra, 74306 Tel:2-6084384; Fax:2-6085696; e-mail: kehra.kogudus@mail.ee