Kehra Kogudus

Misjonikooli loengu konspekt

Aine: Induktiivne piibliõpe

Teema: Kuidas alustada piibliuurimise ringi

Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord

Kasutataud materjal: Koguduste rajamise õpik, SCP moodul II

Piibliuurimise mõte pole uus, selle tegevusega on seotud paljud inimesed üle kogu maa. Paljudes neist uurimistest käsitletakse mingit teemat, millele otsitakse tõestust Piiblist

Kuna Piibel on raamatute kogu ja me võtame iga raamatut kui terviklikku ühikut, on see materjal ette valmistatud pakkumaks hädavajalikke praktilisi juhiseid tõhusaks piibliuurimiseks, rakendades iga ühiku (raamatu) läbivõtmisel induktiivset meetodit ning eelistades arutelu loengule.

Piibliuurimisest huvitatud inimesed on üldiselt sõbralik ja lahke rahvas, kes tunnevad rõõmu üksteisega suhtlemisest. Neile meeldib arutada - vahetada mõtteid perekondade, poliitika, hariduse jne üle, nõnda pole grupiviisiline piibliuurimine nende jaoks sugugi võõras mõiste.

Induktiivne uurimismeetod katab piibellike põhimõtete luud lihaga. Selle kaudu inimesed avastavad (mida on selles öeldud?), tõlgendavad ( mida see tähendab?) ja rakendavad (kuidas mõjutab see minu praegust elu?) uusi tõsiasju.

Käesolev materjal ja selle kaudu antud juhised piibliuurimiseks pole mõeldud pastoritele ega kirikuõpetajatele. Nad on kirjutatud tavalistele teoloogilise väljaõppeta inimestele - nii neile, kes igal pühapäeval kirikupingis istuvad, kui ka neile, kes jumalateenistustel ei käigi. Nad on valmistatud ette kõikide jaoks, kelle arvates on mõtet Piiblit lugeda ja uurida.

Mida need inimesed teevad? Nad arutlevad suure raamatu - Piibli üle. Nad mõistavad, et meie ühiskonna pinged ähvardavad purustada paljusid abielusid, võõrandada noori nende vanematest ja murda isiksusi.

Nende pingete tõttu on paljud inimesed hakanud arvama, et Piibel võib olla uurimist väärt.

Nad teavad, et Piibel on andnud inimestele juhiseid ja lootust minevikus. Nad avastavad, et selle ühine uurimine tugevdab üksikisikuid, perekondi ja ühiskonda ka tänapäeval.

Need inimesed pole asjatundjad Piibli alal. Nagu enamus meist, teavad nad sellest väga vähe, kuid nad tunnetavad, et saamaks tõeliselt harituks, peab inimene olema Piibliga tuttav. Neil on erinev sotsiaalne tagapõhi. Nad tahavad ise avastada, mida Piibel ütleb ja tähendab ning kuidas nende elu mõjutab. Nad ei taha vaid arvamusi vahetada. Nädal nädala järel keskendavad nad oma tähelepanu teatud kirjakohale ja arutavad seda õppematerjalide abil.

Et mistahes tegevus või kogemus omaks mõtet, peab inimene selles aktiivselt kaasa lööma. Kaasalöömine piibliringis hõlmab grupisisest vaba arutelu ja ausat suhtlemist. Arutelust muutub õppimiseks, kuna iga inimene annab oma panuse teiste avastusteks.

Üle kogu maailma tulevad inimesed kokku piibliringidesse. Ka sina võid luua taolise ringi oma naabrite ja sõpradega, kas kodus ehk töö- või õppimiskohas.

Võib-olla tahaksid sa uurida Piiblit oma naabrite ja sõpradega, kuid kardad, et tundud neile liiga religioosne, või kardavad nemad, et sa tahad neid veenda oma usku muutma, ja sa ei tea, kuidas alustada. Pole viga, siit saad teada, kuidas ...

Esiteks

Pea meeles, et alguses on kõige suurem samm võtta vastu otsus tegutsemiseks. Seejärel võid palvetada, kas üksi või koos kristlasest sõbraga, et Jumal annaks sinu naabritele ja sõpradele soovi Piiblit uurida. Või sa võid paluda Jumalat anda sulle võimalus teha kellelegi oma tuttavatest ettepanek lugeda Piiblit koos. Mõnikord saab piibliring alguse just kahest inimesest, kes tulevad korrapäraselt kokku ühisteks piibliaruteludeks.

Järgmiseks

Sa võid alustada niiviisi, või sa võid rääkida oma naabriga ja kutsuda teda enda poole, kohtumaks sõbraga, kes avaldab oma mõtteid grupi kohta, milles uuritakse Piiblit. Te võite olla kõhevil, ent kui te usute, et see mõte on Jumalast, pange paika kuupäev ja kutsuge inimesed.

Siis...

Määratud päeval paiguta aegsasti toolid oma toas nõnda, et iga istuja näeks teisi grupiliikmeid. Kui sa pakud kergeid suupisteid, kanna hoolt nendegi õigeaegse valmistamise eest.

Kui su sõbrad saabuvad, ole alguses nendega mõnda aega sõbralikus osaduses, aidates üksteisega tutvuda nendel, kes veel tuttavad ei ole. Las keegi teine selgitab piibliringi loomise mõtet sinu asemel. See inimene võib olla keegi, kes on juba osalenud sedalaadi piibliuurimistes või lugenud vastavaid materjale.

Pärast meetodi ja arutelu reeglite tutvustamist võib see inimene pidada lühikese piiblitunni, näitlikustamaks räägitut. Kui on vastatud küsimustele ja tutvustatud grupile õppematerjale, võid otsustada koos oma sõbraga, kas olete huvitatud sedalaadi grupi jätkamisest.

Kui on huvilisi (ja tavaliselt neid on), tuleb valida aeg, koht ja grupijuht esimeseks piibliuurimiseks.

Alljärgnev materjal on mõeldud inimesele, kes kavatseb viia läbi esimest piibliuurimist.

Tutvustades piibliringi olemust, rõhuta järgmisi punkte:

  1. Selles grupis osalemiseks pead sa ainult möönma, et Piibel on uurimist väärt.
  2. See uurimine pole mõeldud asjatundjatele.
  3. See on neile, kes ei tunne kuigivõrd Piiblit, kuid tahavad seda õppida (kui sa oled (enese arvates) asjatundja, hoia see enda teada).
  4. Mõttevahetuse ja õppimise huvides oleks hea, kui grupis oleks erineva tagapõhjaga inimesi.
  5. Selle grupi eesmärgiks pole mitte õpetust peale suruda.
  6. Selle põhieesmärk on avastada nii üksikult kui üheskoos, millest Piibel räägib, mida see tähendab ja kuidas võib seda õpetust rakendada meie eludesse tänapäeval.
  7. See pole loengutsükkel, vaid sundimatu mõtetevahetus.
  8. Iga grupiliige võib järjekorras juhtida arutelu õppematerjali abil, milles on toodud ära rohkesti küsimusi.
  9. Kõige rohkem õpib uurimise juht. Kedagi ei sunnita juhtima, kuid peagi muutub see enamusele inimestest meeldivaks.
  10. Enamasti tulevad grupid kokku iga nädal pooleteiseks tunniks. Õhtused grupid võivad tulla kokku harvemini, vahel kaks korda kuus, sõltuvalt kohalikust olukorrast.

Selgita hea arutelu reegleid:

  1. Jää uuritava kirjakoha juurde. Püüa leida, mida see koht ütleb sulle just praegu. Ära osunda ega aruta muid lõike Piiblist. Sellega väldid piibliuurimises kogenematute segadussesattumist.
  2. Kui sinu grupp on juba mõnda aega koos Piiblit uurinud, võid viidata ka läbivõetud kirjakohtadele. See aitab sul mõista uuritavat raamatut läbivaid peamõtteid.
  3. Las piiblilõik räägib iseenda eest. Püüdke avastada ühiselt, mida autor ütelda tahab. Ära osunda teisi inimesi või raamatuid, nagu: «Minu pastor/kirikuõpetaja ütleb, et ...» või: «Teekäijas on öeldud ...» või: «Ma olen kuskilt lugenud ...»
  4. Ära kunagi unusta, et Piibel on taolises uurimises lõplik autoriteet. Kui sulle ei meeldi midagi Piiblis kirjutatust, ole aus ja tunnista, et see sulle ei meeldi. Sa võid öelda, et sa ei ole selles öelduga nõus, kuid ära püüa panna Piiblit ütlema seda, mida ta ei ütle. Ära lisa sellele midagi juurde ega püüa sättida teda kooskõlla oma arusaamadega. Aidake üksteisel avastada, mida Piibel ütleb, mida see tähendab ja kuidas mõjutab see teie elu.
  5. Jää arutatavas kirjakohas leiduvate teemade juurde. Uurides tekivad sul mitmed ideed ja küsimused. Kui mingit mõtet pole kirjakohas pikemalt käsitletud, ära sellel seekord pikemalt peatu. Soovi korral võivad Huvitatud arutada seda pärast piibliringi lõppu.
  6. Ära aja uurimise ajal erajuttu. Kui räägid, räägi kõikidega. Ära avalda oma mõtteid ainult paarile kõrvalistujale.
  7. Valitsegu teie grupis ausus ja armastus üksteise vastu. Need, kes ei usu kõike, mida Piibel ütleb, peaksid saama võimaluse oma kahtlusi ja küsimusi väljendada, ilma et nad peaksid tundma end alaväärsetena või varjama oma tegelikke tundeid. Nõndasamuti peaksid need, kes usuvad Jeesust Kristust ja on pühendunud temale kui oma Päästjale ja Õpetajale, saama võimaluse rääkida (antud kirjakoha raames) sellest, kuidas niisugune usk mõjutab nende elu. Selle asemel et üksteisele oma usku peale sundida, laskem Piiblil endi üle otsus langetada.

Rõhuta

Ehkki gruppi juhatab juht, osalevad selle töös kõik, ja inimesed võivad vabalt öelda:
«Ma ei saa sellest aru.»
«Ma ei ole sellega nõus.»
«Ma olen selles alati kahelnud.»

Ära kasuta religioosseid sõnu või väljendeid, mida arutatavas kirjakohas ei leidu. Näiteks pole Markuse 2. peatükis sõnu «uuesti sündinud» ja «päästetud», küll aga seisab seal: «Su patud antakse andeks.»

Koos on parem uurida kui üksinda, sest sel juhul vaagime me kirjakohta erinevatest vaatenurkadest, läbi mitme, mitte ühe mõttemaailma. Me aitame üksteisel avastada, mida Piibel tegelikult ütleb ja mida see tähendab. Me võime koos arutada, kuidas mõjutab see meie endi elu tänapäeval.

Soovita

Võimaluse korral oleks hea, kui piibliringi liikmed korraldaksid kokkutulemisi järgemööda oma kodudes. See annab kõigile gruppikuuluvustunde. Samuti on siis igaühel võimalik arutada vaimulikke küsimusi omaenda kodus, kus ta arutab ka kõike muud endale ja oma perekonnale tähtsat. Kuid võib olla ka põhjusi, mis teevad kõikidel liikmetel piibliringi korraldamise oma kodus võimatuks. Sel juhul võib grupp tulla korrapäraselt kokku nii mitmes kodus kui ka ühes ja samas kohas. Mõnes mõttes võib olla parem koguneda ühes kohas, et kord juba kohalkäinud teaksid alati, kuhu tulla.

Juht ja võõrustaja ei peaks koosolekutel olema üks ja sama isik, sest juht ei peaks täitma uurimise ajal kõrvalisi kohuseid, nagu külaliste vastuvõtmine, telefonikõnedele vastamine või suupistete serveerimine.

Liikmed peaksid ilmuma piibliringi harjumuspärases riietuses. Nad ei pea tingimata kandma oma parimaid rõivaid. See on vaba uurimine.

Võta Piibli uurimiseks aega terve tund. Tõenäoliselt kulub veel pool tundi kohalejõudmiseks, lisaaruteluks, suupistetele ja osadusele.

Suupisted pole tingimata vajalikud, ent kui neid serveeritakse, peavad nad alati olema kerged ja odavad. Neid võib pakkuda arutelu vältel - jagamine, söömine ja joomine rääkimise ajal säästab aega ja vabastab inimesed pingest. Muidugi võib ka sellega oodata, kuni uurimine on lõppenud.

Soovitatavad abivahendid piibliringiks

  1. Kaasaegne piiblitõlge. Kõigil peaks olema Piibel või Uus Testament. Grupi liikmed võivad neid kas ise osta või muul moel hankida. Alustuseks peaks vähemalt ühel grupiliikmetest olema terve Piibel.
  2. Õppematerjal. Paljudele meeldiks omada isiklikku materjali aruteluks ettevalmistamiseks. Võib ka osta ühe eksemplari grupi peale ja lasta seda ringi käia.
  3. Märkmik ja kirjutusvahend. Paljudele meeldib kodus või grupis uurides või arutades kirjutada üles oma vastused küsimustele. See võimaldab neil oma uurimist jäädvustada ja sellest ülevaadet saada.
  4. Kui sul on Piibli kommentaare, siis loe neid kodus, aga ära võta neid ringi kaasa. Uuri mingit kirjakohta alati kõigepealt ise, enne kui lugeda, mida teistel selle kohta öelda on.

NÜÜD, pärast kõigi piibliringi mõistete ja reeglite selgitamist, palveta lühidalt, paludes Jumalat suunata uurimisel sinu mõtteid ja anda sulle arusaamist. SIIS juhata üht lühikest prooviuurimist...

ÄRA UNUSTA, et juhi töö on esitada küsimusi. Vastaku teised. Sinu töö juhina on aidata grupil ise avastada, mida Piibel ütleb.

Kui inimesed näivad mingile küsimusele vastates kõhklevat, oota veidi. Mõnehetkelises vaikuses pole midagi halba. Sa võid korrata või ümber sõnastada mistahes küsimust. Anna inimestele mõtlemisaega!

Proovitund Markuse 2:1-12 põhjal

Kõigepealt jaga välja Piiblid järjehoidjatega Mk 2:1 kohal, et kellelgi ei tekiks raskusi selle koha leidmisega. Siis palu kellelgi lugeda valjusti Mk 2:1-12. Seejärel võta see lõik läbi, arutades järgnevaid küsimusi:

  1. Kuhu ja miks koguneb palju rahvast (s 1-2)?
  2. Millest me mõistame, et Jeesus oli sel ajal inimeste seas populaarne (s 2)?
  3. Kuidas ja miks Jeesuse kõne katkestatakse (s 4)? Milline on tema reageering vahelesegamisele (s 5)?
  4. Mida mõtlevad sinu arvates halvatu sõbrad? Võrdle seda Jeesuse sõnadega 5. salmis.
  5. Kes reageerivad Jeesuse sõnadele (s 6)? Kuidas nad reageerivad? Miks?
  6. Ütle oma sõnadega, mida kirjatundjad endamisi mõtlevad (s 7). Kuidas Jeesus nendele vastab (s 8)? Mida tahab Jeesus öelda oma küsimusega 9. salmis?
  7. Mida tahab Jeesus halvatu tervendamisega kirjatundjatele tõestada (s 10)?
  8. Kuidas väljendab halvatu oma usku (s 12)? Millised on reageeringud tema tervendamisele (s 12)? Kellele omistavad inimesed tervendamise?

Nüüd rääkige lühidalt sellest, mida te uurimise käigus ühiselt avastasite. Viige Mk 2:1-12 uurimine lõpule seda oma ellu rakendades.

Halvatu vajas oma sõprade abi, kes ta Jeesuse juurde tooksid. Ometi pidi mees ise täitma Jeesuse käsku usus. Tema sõbrad ei saanud teda selle juures enam aidata. Teised inimesed võivad meil aidata tundma õppida Jeesust, kuid tuleb aeg, mil me igaüks üksikult peame vastama talle kas usus või uskmatuses.

Antud juhul ilmutas Jeesus oma meelevalda (õigust ja väge) patte andeks anda. Kas oled mõelnud sellele, et ta võib teha sedasama ka sinu heaks?

Mõnikord on meil võimalus käituda nagu need sõbrad. Nagu neiltki, nõuab see meilt aega ja energiat, mõnikord isegi rohkemat. Kes maksid sinu arvates kinni katuse parandamise?

JÄRGNEVALT jaga välja õppematerjalid Markuse evangeeliumi kohta. Anna nende küsimuste leheküljenumber. Näita grupile, et need küsimused on samad, mida sina äsja gruppi juhtides kasutasid. Kinnita, et nende küsimuste abil oleks igaüks suutnud juhtida teisi selle piiblilõigu peapunkide avastamisele.

Rõhuta, et hea juht varub piisavalt aega piiblilõigu täielikuks läbiuurimiseks, ja seejärel soovita kellelgi teisel need küsimused uuesti läbi võtta, et ta õpiks gruppi uurimise käigus sujuvalt juhatama.

Lõpeta küsimusega:

Kas on keegi huvitatud taolisest arutlusgrupist?

Alusta nendega, kes on huvitatud. Moodusta neljast kuni kümnest inimesest hea arutlusgrupp. Kui sinu juurde tuleb iga nädal kümme või enam inimest, jagunege kaheks grupiks. Väiksematesse gruppidesse tuleb peagi inimesi juurde.

Grupid peavad kasvama ja jagunema. Kui mingi grupp on liig suur, tekib ainult kuulajaid, kellel puudub võimalus arutluses kaasa lüüa. Need inimesed võivad kaotsi minna, sest nad ei pruugi tunnetada gruppikuuluvustunnet.

Kaheksalise grupi liikmeil on kergem üksteist isiklikult tundma õppida ja üksteisest huvituda. Samuti, kui on tarvis muuta kogunemiste aega ja kohta, on liikmeid kergem informeerida.

Määra kindlaks järgmise nädala kokkutulemise päev ja kellaeag. Grupp otsustagu, kes saab võõrustajaks ja uuritava kirjakoha arutelu juhiks.

Veena kõiki enne grupiarutelule saabumist vastav materjal varakult ja mitu korda läbi lugema.

Juhtimine

Piibliringile juhtide leidmiseks on kaks teed. Üks on leida kindel juht, kes vastutab kõikide koosolekute juhatamise eest. Ta on see, kes valmistub igaks uurimiseks aegsasti ette, esitab küsimusi ja juhatab piibliuurimist.

Teine tee on see, et liikmed juhatavad kordamööda. See moodus toimib väga hästi hea abimaterjali korral. Selle päeva juht ei pea olema arutatavas asjatundja. Õppematerjalis antakse juhiseid avastusteks ja aruteluks. Uurimise edukus ei sõltu inimese võimekusest, vaid iga liikme kaasatöötamise määrast. Uurimise juhataja õpib kõige enam, ja kordamööda juhatades õpib iga liige paremini Piiblit uurima.

Kui minnakse ühe juhi teed, on alati olemas inimene, kes peab kohale tulema ja gruppi juhatama. Raskusi tekib aga siis, kui juht peab mingil põhjusel puuduma.

Iga liikme kordamööda juhatatavas grupis üksikute liikmete puudumine kavandatud koosolekuid ei häiri. Samuti on liikmetel tähtis tunnetada, et see pole mitte juhi, vaid meie piibliring. Iga liige peaks tundma selle eest vastutust ja olema valmis selles osalema.

Mõnikord on inimesed esmakordselt gruppi juhtides ebakindlad. Sel juhul tuleks alustada mingi kindla juhiga, kuni teisedki on valmis vabatahtlikult juhatama.

Juht võib olla nii mees kui naine. Naisi peaks valitama naiste piibliringide juhtideks. On parem, kui abielupaaride ja erinevas vanuses liikmetega gruppe juhiksid mehed. Küps noor inimene võiks juhatada tudengite gruppi.

Piibliringides on tähtis toolide paiknemine. Kui kogu grupp saaks istuda laua ümber, tekitaks see lähedust ja oleks pingevabam. Samuti on seal hõlpsam küünitada arutelu jooksul pakutavate suupisteteni, ning piisavalt ruumi oma klaasi või tassi käestpanemiseks. Kuhu te ka inimesi istuma ei paigutaks, kandke hoolt selle eest, et iga inimene näeks kõiki ülejäänud grupiliikmeid.

Ehkki piibliring pole palvegrupp, peaks juht alustama lühikese palvega, paludes Jumalalt juhtimist ja tarkust ühiseks piibliuurimiseks. Juht võib paluda palvetada kellelgi teisel, kuid selleks tuleks temalt juba enne uurimise algust nõusolekut küsida. Häälega palvetamine grupi ees võib olla hirmutav, eriti neile, kes peavad seda esmakordselt tegema.

Palu kellelgi lugeda ette esimene osa käsiteldavast kirjakohast. Kui keegi oskab lugeda eriti ilmekalt, tahab sinu grupp ehk panna teda lugema kõiki osi. Võib ka paluda grupiliikmetel järjekorras lugeda mingit lõiku või terviklikku teemat. Ärge laske grupiliikmetel lugeda korraga vaid üht salmi. Ärge paluge kellelgi lugeda, enne kui te pole veendunud, et talle meeldib lugeda. Parem on pärida vabatahtlike järele.

Mõned inimesed on vältinud piibliringi kartusest, et neil võidakse paluda kas valjusti palvetada või lugeda. Liikmed peaksid teadma, et valjusti lugemine on vabatahtlik ning et mitte kedagi ei paluta.

Kuna piibliuurimine põhineb küsimustel, on abimaterjalide tarvitamine eriti kasulik, sest neis on koostatud küsimused, mis toovad välja kõige olulisemad punktid. Piibliringiks valmistudes uuri neid küsimusi arutatava kirjakohaga tutvumise järel, samuti leia neile võimalikud vastused. Arutelul esita abimaterjalis toodud küsimusi. Soovi korral võib neid esitada oma sõnadega.

Julgusta igaüht arutelus osalema, kuid ära löö kunagi kedagi tasakaalust välja, küsitledes teda nimeliselt. Esita küsimus, anna igaühele aega mõtlemiseks, ja kui keegi ei vasta, võid küsimust korrata ja nimetada kedagi, kel näib mingi vastus valmis olevat. Kui õige vastus antakse faktilisele küsimusele, asu järgmise juurde. Kui see oli arvamuse- või rakendusküsimus, palu vastata rohkem kui ühel inimesel. Võib küsida näiteks: Mida teised sellest arvavad? Ära püüa kõiki eriarvamusi lepitada. Eesmärgiks on eriarvamuste avaldamine.

Kui grupp vastab mingile küsimusele enne selle esitamist, asu järgmise juurde. Te uurite Piiblit, mitte õppematerjali.

Suhtu igaühe mõttevaldustesse heatahtlikult, kuid ära kunagi ütle juhina: See on vale, või: See on hea vastus. Sellega otsustad sa tolle inimese panuse väärtuse üle.

Kui mingi vastus on silmanähtavalt vale, võid leebelt küsida: Millist salmi sa silmas pead? Kui vastaja saab küsimusest valesti aru või vastab ainult osaliselt, võib küsida: Kas kellelgi on selle kohta midagi lisada? Pea meeles, et kunagi ei tohi ühtki vastust eirata või arvustada ega inimesele vale vastuse eest kimbatust tekitada. Kui seda teha, ei tule ta enam ealeski tagasi.

Kui keegi kaldub teemast kõrvale, võib küsida: Kas me võime leida vastust oma probleemile siit, või: Mida selles kirjakohas rõhutatakse? või: Lõpetagem esmalt tänane uurimus. Me võime sellest rääkida pärast ringi lõppu.

Kui ühed ja samad inimesed räägivad kogu aeg, võib alustada oma uut küsimust nõnda: Ärge ütelge oma vastust otsekohe välja, vaid vastake sellele vaikselt oma mõtteis. Mõne minuti pärast korda küsimust, siis vaata inimesele, kes pole palju rääkinud. Sageli väljendub vaikse inimese näoilmes, et tal on midagi öelda, ja ta ütlebki, kui teda rääkima julgustada. Mõnel juhul võib ujeda inimese sõnavõttu hõlbustada see, et teda ei kiirustata vastama või ei küsita tema arvamust. Ent kui inimene ei tunne teiste inimeste ees rääkides end mugavalt, ei tuleks teda seda tegema sundida.

Julgusta liikmeid rääkima, missugusel erilisel viisil on uuritav kirjakoht mõjutanud nende elu. Uurimine peab aitama inimestel mõista, kuidas puutub Piibel nende siseellu, kodudesse, vaba aega, olukordadesse tööl ja koolis ning suhetesse teiste inimestega. Kui uurimine toob ilmsiks mingi äparduse või puudujäägi sinu enda elus, ole piisavalt aus seda möönmaks. Kui sa oled aus oma puudustest rääkimisel, teevad teisedki suurema tõenäosusega sedasama.

Ära karda vaikusehetki. Need ei tähenda, nagu ei teeks juht head tööd. Ära katkesta vaikust liiga ruttu. Pausid on väärtuslikud. Liikmed on tavaliselt vaiksed sellepärast, et nad mõtlevad, samuti võib neid vaikuse abil mõtlema panna. Võimaluse korral oota ära, kuni rääkimist alustab keegi grupist. Kui aga vaikus tähendab seda, et küsimus polnud selge, esita see uuesti teiste sõnadega.

Jälgi, et sina kui juht ei räägiks liiga palju. Ealeski, ealeski ära vasta oma küsimustele ise, ära püüa ka suunata endale esitatud küsimusi teistele grupiliikmetele. Arutelu peab käima kõigi grupiliikmete vahel. See ei tohiks olla paljalt küsimuste-vastuste õhtu juhi ja grupiliikmete vahel.

Võrdle neid skeeme. Milline kirjeldab paremini soovitud arutelustiili? Arutelu alternatiivid

Esimestel kogunemistel võib juhil tulla enam tööd küsimuste esitamise ja ümberesitamistega ning liikmete rääkima julgustamisega, ent kui grupiliikmed on kord juba hakanud tunnetama sooja osadust üksteisega, söandavad nad tulla välja omapoolsete ideede ja arvamustega. Inimene, kes tunneb end tunnustatuna oma sõprade poolt, saab sellest innustust uute ideede väljamõtlemiseks ja uute valikute tegemiseks.

Piibliringiks valmistudes palveta suutlikkuse pärast juhatada arutelu armastuses, mõistmises ja mõnikord ka nalja visates. Lõdvestu ja ole loomulik. Säilita oma huumorimeel ja võime iseenese üle naerda, kuid vaata, et sinu innukus ja naljad ei seaks sind grupi tähelepanu keskmesse ega sunniks teisi vaikima.

Ära unusta, et juhi osa on hoida arutelu käigus, juhatada arutatava lõigu läbivõtmist ja lõpetada arutlus õigeaegselt.

Arutelu lõpus võib juht või keegi grupiliikmetest teha kokkuvõtte antud kirjakoha mõjust meie elule.

Lõpeta oma piibliring lühikese palvega. See peaks olema vastuseks Jumala Sõna kuulmisele uurimisaja vältel. Kui grupiliikmed üksteist juba hästi tunnevad ja neil on hea osadus isekeskis, võib neile soovi korral anda mõned minutid Jumala tänamiseks oma palvesoovide esitamiseks. Üks või mitu liiget võivad teha lühikese palve Jumala poole. Vestluslik grupipalve on uute kristlaste jaoks loomulik viis valjusti paluma õppimiseks ja Jumala ligiolu kogemiseks. Aita grupil mõista, et Jumalaga rääkimine on osa uskliku elust ning et palve pole mitte pikkade kõnede pidamine teiste inimeste kuulamapanekuks ja nende heakskiidu pälvimiseks.

Piibliringi eesmärgid

  1. Aidata igal inimesel ise avastada, mida Piibel ütleb, ja see siis ellu rakendada.
  2. Kõrvaldada mistahes väärarusaamad ristiusu kohta, mis inimestel võivad olla puuduliku või väärinformatsiooni tõttu Piiblis öeldu kohta.
  3. Anda inimestele piisavalt infot ja selgitust mõistmaks, mida tähendab pühendada oma elu Jeesusele Kristusele ja kuuletuda temale kui oma Päästjale ja Õpetajale.
  4. Panna iga inimest mõtlema Jumala kutse üle igaveseks eluks Jeesuse Kristuse läbi.
  5. Kuulutada inimestele seal, kus nad on - kodudes, kontorites, tehastes või koolides; teha inimestele kättesaadavaks vaimulik abi, isegi kui nad ei käi korrapäraselt kirikus.
  6. Pakkuda kristlastele loomulikke võimalusi arutada iga nädal oma sõprade ja naabritega vaimulikke küsimusi.
  7. Süvendada kristlaste endi teadmisi Piiblist ja hõlbustada nende edasiandmist inimestele, kellele Piibel on olnud tundmatu raamat.

Piibliringi tugevad küljed

  1. Piibliring annab tavalisele kristlasele võimaluse kuulutada evangeeliumi Kristusest oma sõpradele ja naabritele.
  2. Selle asemel, et rääkida, mida Piibel ütleb, küsib kristlane neilt ise, mida ta ütleb, ja nad mõistavad ise, mida Piibel õpetab.
  3. Piibliring annab aega ja võimalust õppida sundimatus õhkkonnas. See loob ja tugevdab sõprussidemeid ja soodustab valmisolekut jagada üksteisega oma mõtteid ja muresid.
  4. Inimesed võivad uurides esitada küsimusi, mida nad alati on pidanud lapsikuteks või tähtsusetuteks ja mida nad kardavad esitada suures grupis või pastorile. Sageli aga on need küsimused sügavad ja puudutavad tähtsaid vaimulikke probleeme.
  5. Pealeht - Teated - Uus - Misjonikool - Vaimulikud tekstid - Kristlik statistika - Juhtimine - Sisukord


    © Kehra Kogudus 1998. Teostus Alland Parman
    Kreutzwaldi 1, Kehra, 74306 Tel:2-6084384; Fax:2-6085696; e-mail: kehra.kogudus@mail.ee